Nieuws

Checklist: is debiteurenbeheer software iets voor mijn bedrijf?

Vraag jij je wel eens af of debiteurenbeheer software wel iets voor jou is? Heb je geen goed beeld van de mogelijkheden, of denk je dat de functionaliteiten te beperkt zijn voor het bedrijf waar jij werkt? Met onze checklist helpen wij jou snel inzicht te krijgen. Op die manier heb jij snel door of debiteurenbeheer software bij jou past. Laat je ons weten hoeveel jij er kunt afvinken?

Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf gezond blijft en klaar is voor de nodige investeringen, is efficiënt debiteurenbeheer super belangrijk. Want hoe eenvoudiger je inzicht hebt in jouw openstaande facturen, debiteuren en natuurlijk hun betaalgedrag, hoe beter je daarop kunt inspelen om debiteurenrisico’s  te voorkomen.

Jouw vraag is duidelijk; hoe kan debiteurenbeheer software je daarbij helpen? En waarom zou je hiervoor software gebruiken als je boekhoudpakket je ook al in best wat functionaliteiten voorziet?

We vertellen je er meer over met 7 voordelen van debiteurenbeheer software.

Een gespecialiseerde oplossing biedt heel veel meer functionaliteiten dan wat er mogelijk is met alleen een boekhoudpakket.

Standaard meer focus op klanten die extra aandacht nodig hebben

Doordat je met verschillende flows gericht acties kunt ondernemen op basis van verschillende klant specifieke labels, zie je veel sneller dat ergens een probleem ontstaat en kun je daar meteen op reageren.

Een iDeal-link in alle communicatie naar je klant toe

De drempel voor betalen wordt lager en zo wordt betalen nóg makkelijker, waardoor jouw facturen sneller voldaan worden.

Meer grip op financiële risico’s

Met debiteurenbeheer software ben je altijd up-to-date over het betaalgedrag van bestaande en nieuwe klanten. Vervolgens kun je je beslissingen en acties op deze informatie bepalen. Je hebt dus 100% controle.

Handmatige acties automatiseren

Of het nu gaat om het versturen van herinneringen of het nasturen van kopie facturen; het is beiden geen inspirerend werk. Door terugkerende taken te automatiseren heb je tijd voor klanten die meer specifieke aandacht nodig hebben.

De klant in zijn of haar eigen taal aanspreken

Klant door heel Europa of zelfs verder? Door de juiste klantprofielen kun je jouw klanten niet alleen in de juiste taal aanspreken, maar ook met de juiste tone of voice.

Altijd en overal inzicht hebben in de communicatie

Alle communicatie met debiteuren staat centraal op één plek. Met de standaard e-mailintegratie voor debiteurenbeheer ontvang je direct e-mails in Notify terug. E-mails worden automatisch gekoppeld aan de juiste debiteur en factuur. Overzichtelijker kan haast niet!

Tijd overhouden voor werkzaamheden die écht het verschil maken

Met debiteurenbeheer software wordt jouw werk een stuk plezieriger. Voor terugkerende taken hoef jij zelfs geen handelingen meer te doen. Bedenk eens hoeveel tijd dit scheelt en wat je daarmee allemaal kunt doen. Jij hebt ongetwijfeld nog zaken op je bureau waar jij echt het verschil kunt maken.

Hoeveel punten heb jij afgevinkt?

Wij zijn natuurlijk benieuwd, hoeveel punten kun jij afvinken? En natuurlijk welke zou je wel willen afvinken? Met Notify optimaliseer je het debiteurenbeheerproces effectief en efficiënt. Van het beoordelen van klanten, tot aan het automatisch opvolgen van facturen op een manier zoals jij dat wilt.

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Wil je meer weten over wat Notify debiteurenbeheer software jou te bieden heeft? En wat de mogelijkheden binnen jouw organisatie zijn? Neem dan contact met ons op, wij gaan graag met je in gesprek.

Misschien ook interessant