Belangrijk
De essentie van een kredietwaardigheidscheck
Als je met nieuwe klanten in zee gaat of wilt weten hoe het met de financiële gezondheid van jouw huidige klanten is gesteld, is het belangrijk om een kredietwaardigheidscheck te doen. Door de kredietwaardigheid van jouw (nieuwe) klanten te checken, weet je snel of jouw debiteuren hun facturen eenvoudig kunnen betalen of juist niet. Het is een goede graadmeter om te zien hoe jouw debiteuren er op financieel gebied voor staan en of het een verstandige zet is om met die eventuele nieuwe klant samen te gaan werken. Kies je voor automatisch debiteurenbeheer met de software van Notify, dan beschik je direct over de functionaliteit om een kredietwaardigheidscheck voor jouw (nieuwe) klanten uit te voeren. Meer weten over de kredietwaardigheidscheck? Lees snel verder!
Wat is een kredietwaardigheidscheck?
Eerst leggen we je graag even uit wat we met een kredietwaardigheidscheck bedoelen, zodat je begrijpt dat het van groot belang is om zo’n check uit te voeren voor je met nieuwe klanten gaat samenwerken. Een kredietwaardigheidscheck is een evaluatie van de financiële geschiedenis en het betalingsgedrag van een debiteur, om te bepalen of de klant in staat is om krediet, of facturen, (terug) te betalen. Tijdens zo’n check wordt er onder meer gekeken naar betalingsgeschiedenis, schulden, kredietgebruik en andere financiële factoren.
Als uit de kredietwaardigheidscheck blijkt dat het goed gesteld is met de financiële situatie van de huidige klant of de mogelijke prospect, is de kans groot dat deze (nieuwe) klant haar facturen snel zal betalen. Zij hebben in financieel opzicht in ieder geval de mogelijkheid om de facturen (snel) te betalen. Volgen er uit de kredietwaardigheidscheck van de betreffende klant mindere resultaten? Dan is het dus niet met volle zekerheid te zeggen dat deze klant haar facturen op tijd betaalt, wat weer een negatieve weerslag kan hebben op de financiële situatie van jouw eigen onderneming. Op die manier kan je er dus voor kiezen om deze prospect links te laten liggen en daarom is zo’n kredietwaardigheidscheck dan ook zeker van essentieel belang.
Kredietwaardigheidscheck als functionaliteit in Notify
Wil je ook een kredietwaardigheidscheck voor jouw huidige klanten of mogelijke prospects doen? Dan kan Notify je daarbij helpen. Wij hebben een software ontwikkeld, die jouw organisatie kan helpen om het debiteurenbeheer te automatiseren en een stuk eenvoudiger te maken. Daarmee bespaar je tijd en energie, maar zorg je er ook nog eens voor dat je makkelijker kunt communiceren met de klant die óók nog eens sneller haar facturen betaalt. Ideaal, toch? Wellicht denk je nu: wat heeft de kredietwaardigheidscheck hier dan mee te maken? Het antwoord hierop is eenvoudig, want de kredietwaardigheidscheck zit namelijk als functionaliteit verwerkt in Notify. Hierdoor weet je direct hoe het op financieel gebied gaat met jouw (nieuwe) klanten en dat is slechts één van de vele voordelen die de automatische debiteurenbeheersoftware met zich meebrengt.
Maak gebruik van de gratis demo
Wil je de voordelen van Notify ook eens ervaren om te kijken of het ook voor jou handig werkt, zonder dat je er veel geld aan kwijt bent? Die mogelijkheid bieden we je met de gratis demo! Met de gratis demo kan je dertig dagen lang werken met Notify en profiteren van alle voordelen die de software met zich meebrengt. Je kunt gebruikmaken van álle functionaliteiten en opties, terwijl je nergens aan vast zit. Kom je er na dertig dagen achter dat zo’n automatische debiteurenbeheersoftware toch wel handig is? Dan gaan we er vervolgens lekker mee verder. Is het niet wat je ervan had verwacht? Dan kunnen we zeggen dat je het in ieder geval hebt geprobeerd.
Schroom niet om al jouw vragen te stellen
Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt over de kredietwaardigheidscheck en alle voordelen die verder bij Notify komen kijken. We helpen je graag verder, zodat jij geen overbodige tijd en energie meer in debiteuren hoeft te steken en gewoon met jouw eigen core business verder kunt gaan.
Over ons
Onze visie en missie
Bij Notify werkt een enthousiast team van professionals. We willen debiteurenbeheer in Nederland niet alleen slimmer en effectiever maken, maar ook een stuk menselijker. Met onze slimme automatisering, die we liefkozend ‘Flow’ noemen, en een persoonlijke touch willen we jouw debiteurenproces een flinke upgrade geven. Elke dag werken we aan innovaties die ervoor zorgen dat jouw organisatie financieel in topvorm blijft.
We hebben één simpel doel: jouw factuuropvolging een stuk makkelijker maken. We willen dat je minder tijd kwijt bent aan debiteurenbeheer, sneller je facturen betaald krijgt en dat je volledige controle hebt over je administratie. We gaan voor transparante processen, willen automatiseren zo simpel maken en we bieden betrouwbare inzichten waar je echt iets aan hebt. Zo hou jij meer tijd over voor de klanten die het écht nodig hebben.