Klantverhalen

Debiteurenbeheer nu echt geautomatiseerd bij Electrolux Professional

Electrolux Professional was op zoek naar een totaaloplossing voor efficiënt debiteurenbeheer. Notify zorgde voor een ongekend aantal betalingen binnen zeer afzienbare tijd.

Slim debiteurenbeheer

Electrolux Professional is als fabrikant en distributeur van professionele wasserij- en keukenapparatuur de marktleider wereldwijd. En de nr. 1 als het gaat om productinnovatie en betrouwbaarheid, met unieke ondersteuning en service.

Vanwege de snelle groei en ontwikkelingen zocht Electrolux Professional naar effectiever en efficiënter debiteurenbeheer. ”Voorheen werd één keer per week een uitdraai gemaakt van alle openstaande posten op factuurniveau. Daarna bekeken we welke debiteuren een herinnering kregen. Die werden allemaal per post verstuurd,” zegt Martijn van Heumen.

“Hoewel dit proces in principe prima werkte, was het niet haalbaar om dit nog jaren op deze manier te blijven doen. Hoe meer tijd er zit in uitzoeken en versturen, hoe minder zicht je hebt op het ‘grote plaatje’”. Verder vindt Martijn dat er nu echt aandacht gegeven wordt aan het juiste: “Je wil je vooral focussen op de gevallen die écht aandacht nodig hebben, zoals debiteuren die behoefte hebben aan een betalingsregeling, of die wat opheldering nodig hebben”.

Tegenwoordig gaat veel meer via e-mail. Ook heeft Electrolux Professional gekozen om alles te automatiseren: “Het hele traject, van factuurverzending tot herinneringen tot incasso, verzorgt Notify. Het fijne hierbij is dat je – ondanks dat het proces geautomatiseerd is – nog ontzettend veel controle hebt over elke stap. Daarnaast is Notify een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk programma dat makkelijk uit te leggen is aan je collega’s”, aldus Martijn.

Voordelen en resultaten

Over de voordelen en resultaten kan Martijn kort zijn: “Sinds we live zijn met Notify debiteurenbeheer, zijn er al tienduizenden herinneringen verstuurd, waarvan het overgrote deel is betaald door de klant. Ook heeft Notify ertoe geleid dat we intern het een en ander konden fine-tunen, omdat Notify veel van ons werk uit handen neemt”.

“Het grootste voordeel is natuurlijk het geautomatiseerde debiteurenbeheer. Dit geeft ons de kans om echt te focussen op de gevallen die aandacht nodig hebben”.

Electrolux Professional

Ook met Notify aan de slag?

Neem contact op met Sam!

Over ons

Onze visie en missie

Bij Notify werkt een enthousiast team van professionals. We willen debiteurenbeheer in Nederland niet alleen slimmer en effectiever maken, maar ook een stuk menselijker. Met onze slimme automatisering, die we liefkozend ‘Flow’ noemen, en een persoonlijke touch willen we jouw debiteurenproces een flinke upgrade geven. Elke dag werken we aan innovaties die ervoor zorgen dat jouw organisatie financieel in topvorm blijft.

We hebben één simpel doel: jouw factuuropvolging een stuk makkelijker maken. We willen dat je minder tijd kwijt bent aan debiteurenbeheer, sneller je facturen betaald krijgt en dat je volledige controle hebt over je administratie. We gaan voor transparante processen, willen automatiseren zo simpel maken en we bieden betrouwbare inzichten waar je echt iets aan hebt. Zo hou jij meer tijd over voor de klanten die het écht nodig hebben.