Geautomatiseerd debiteurenbeheer bij Electrolux Professional
Electrolux Professional was op zoek naar een totaaloplossing voor efficiënt debiteurenbeheer. De keuze voor Notify leidde tot een ongekend aantal betalingen binnen zeer afzienbare tijd.
Slim debiteurenbeheer
Electrolux Professional is wereldwijd leider als fabrikant en distributeur van professionele wasserij- en keukenapparatuur. ‘s Werelds nr. 1 inzake productinnovatie en betrouwbaarheid met een unieke ondersteuning en service.

Electrolux Professional heeft, door de snelle groei die ze meemaken en nog verwachten, gekozen voor effectiever en efficiënter debiteurenbeheer. ”Voorheen werd één keer per week een uitdraai gemaakt van alle openstaande posten op factuurniveau, waarna er gekeken werd welke debiteuren wel of geen herinnering hoorden te krijgen. Deze werden vervolgens allemaal per post verstuurd,” zegt Martijn van Heumen.
“Hoewel dit proces in principe prima werkte, was het met het oog op de snelle groei die Electrolux Professional de komende jaren verwacht door te maken niet haalbaar om dit nog jaren op deze manier te blijven doen. Hoe meer tijd er namelijk zit in uitzoeken en versturen, hoe minder zicht je hebt op het “grote plaatje”. Verder vindt hij dat er nu echt aandacht gegeven wordt aan het juiste: “je wil je eigenlijk voornamelijk focussen op de gevallen die écht aandacht nodig hebben. Denk hierbij aan de debiteuren die behoefte hebben aan een betalingsregeling, of wat opheldering nodig hebben”, concludeert Martijn.
Tegenwoordig gaat veel meer via e-mail bij Electrolux Professional. Ook heeft Electrolux Professional gekozen om alles te automatiseren: “het hele factuurtraject, van factuur verzending tot herinneringen tot incasso, wordt verzorgd door Notify. Het fijne hierbij is dat je – ondanks dat het proces geautomatiseerd is – nog ontzettend veel controle hebt over elke stap. Daarnaast is Notify een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk programma dat makkelijk uit te leggen is aan je collega’s”, aldus Martijn.
Voordelen en resultaten
Over de voordelen en resultaten kan Martijn kort zijn: “sinds we live zijn gegaan met Notify debiteurenbeheer zijn er al tienduizenden herinneringen verstuurd, waarvan het overgrote deel vervolgens wordt betaald door de klant. Ook heeft het in gebruik nemen van Notify ertoe geleid dat we intern het een en ander konden fine-tunen, omdat Notify veel van ons werk uit handen neemt”.
“Het grootste voordeel is natuurlijk het geautomatiseerde debiteurenbeheer. Dit geeft ons de kans om echt te focussen op de gevallen die aandacht nodig hebben”.

Plan direct een online demo
Waarom Notify?
Honderden bedrijven gebruiken Notify om credit management makkelijk te maken en daarbij de allerbeste klantervaring te bieden.
We’re ready to rock