Debiteurenbeheer nu echt geautomatiseerd bij Electrolux Professional
Electrolux Professional was op zoek naar een totaaloplossing voor efficiënt debiteurenbeheer. Notify zorgde voor een ongekend aantal betalingen binnen zeer afzienbare tijd.
Slim debiteurenbeheer
Electrolux Professional is als fabrikant en distributeur van professionele wasserij- en keukenapparatuur de marktleider wereldwijd. En de nr. 1 als het gaat om productinnovatie en betrouwbaarheid, met unieke ondersteuning en service.
Vanwege de snelle groei en ontwikkelingen zocht Electrolux Professional naar effectiever en efficiënter debiteurenbeheer. ”Voorheen werd één keer per week een uitdraai gemaakt van alle openstaande posten op factuurniveau. Daarna bekeken we welke debiteuren een herinnering kregen. Die werden allemaal per post verstuurd,” zegt Martijn van Heumen.
“Hoewel dit proces in principe prima werkte, was het niet haalbaar om dit nog jaren op deze manier te blijven doen. Hoe meer tijd er zit in uitzoeken en versturen, hoe minder zicht je hebt op het ‘grote plaatje’”. Verder vindt Martijn dat er nu echt aandacht gegeven wordt aan het juiste: “Je wil je vooral focussen op de gevallen die écht aandacht nodig hebben, zoals debiteuren die behoefte hebben aan een betalingsregeling, of die wat opheldering nodig hebben”.
Tegenwoordig gaat veel meer via e-mail. Ook heeft Electrolux Professional gekozen om alles te automatiseren: “Het hele traject, van factuurverzending tot herinneringen tot incasso, verzorgt Notify. Het fijne hierbij is dat je – ondanks dat het proces geautomatiseerd is – nog ontzettend veel controle hebt over elke stap. Daarnaast is Notify een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk programma dat makkelijk uit te leggen is aan je collega’s”, aldus Martijn.
Voordelen en resultaten
Over de voordelen en resultaten kan Martijn kort zijn: “Sinds we live zijn met Notify debiteurenbeheer, zijn er al tienduizenden herinneringen verstuurd, waarvan het overgrote deel is betaald door de klant. Ook heeft Notify ertoe geleid dat we intern het een en ander konden fine-tunen, omdat Notify veel van ons werk uit handen neemt”.
“Het grootste voordeel is natuurlijk het geautomatiseerde debiteurenbeheer. Dit geeft ons de kans om echt te focussen op de gevallen die aandacht nodig hebben”.