Van ondergeschoven kindje naar snelle betaling van facturen
Van den Hoorn B.V. is een groothandel in sierbestrating, bestratingsmaterialen, graszoden en andere tuinaccessoires, zoals tuinverlichting. Waar het bedrijf eerst nog wel eens vastliep als het ging om debiteurenbeheer, bracht de geautomatiseerde software van Notify de oplossing. “Het debiteurenbeheer werd eerder nog wel eens een ondergeschoven kindje. Dat is nu helemaal anders”, legt Rianne Brouwer, sinds 2016 mede-eigenaar van het bedrijf, uit. “Facturen worden sneller betaald en we merken dat er dat er een vlotte en effectieve workflow is ontstaan.”
Notify als welkome oplossing
Klanttevredenheid bleek een grote drijfveer voor Van den Hoorn om met Notify in zee te gaan. “Tevreden klanten zijn zeer belangrijk voor ons”, licht Brouwer toe. “Ons bedrijf heeft veel vaste klanten, waarvan het merendeel hovenier of ZZP’er is. Het is dan ook belangrijk dat deze klanten tevreden zijn en blijven. Alleen om die reden al was het soms best lastig om hen dan constant achter de broek aan te zitten. Zeker omdat je wilt dat de goede relatie met klanten stand blijft houden.”
“Voordat wij in contact kwamen met Notify, was er geen consequente opvolging van facturen”, vervolgt Brouwer. “Hierdoor liep de lijst van openstaande posten snel op en hadden we op een gegeven moment nog nauwelijks overzicht als het gaat om het debiteurenbeheer.” Notify kwam dan ook als een welkome oplossing. “We zien dat facturen echt consequent worden opgevolgd en vinden het erg prettig dat dit iedere week automatisch gebeurt.”
Door de drukte in het bedrijf bleef er van nauwkeurig debiteurenbeheer veelal weinig over
Dat was voorheen, in de tijd dat het debiteurenbeheer nog handmatig werd gedaan, wel anders. “We printten eerst de lijst met openstaande posten uit en hielden een lijst bij waarop de herinneringen en aanmaningen stonden. Het streven was om de klanten eens per maand te herinneren aan eventuele openstaande facturen. Je begrijpt het al: dat liep door de drukte vaak anders”, geeft Brouwer aan. “Daardoor bleef er van nauwkeurig debiteurenbeheer veelal weinig over.”
Vliegensvlug profiteren van de voordelen
De samenwerking met Notify zorgt ervoor dat Brouwer en haar collega’s veel tijd besparen, doordat het handmatig verwerken van het debiteurenbeheer inmiddels verleden tijd is. “Het valt ons zeker op dat we enorm veel tijd besparen met behulp van het innovatieve Notify. Maar dat niet alleen: de facturen worden ook daadwerkelijk een stuk sneller betaald. Het werkt zeer prettig en dat heeft natuurlijk vooral te maken met de automatisering. Je hoeft alleen maar naar de belacties op het overzichtelijke dashboard te kijken, aangezien de overige taken automatisch worden opgevolgd”, aldus een enthousiaste Brouwer. “De resultaten, zoals het sneller betalen van facturen door klanten en een vlotte en effectieve workflow, waren dan ook al snel merkbaar. Alleen om die reden al zouden we Notify zeker aanbevelen aan andere bedrijven die op zoek zijn naar een oplossing voor het debiteurenbeheer.”