Geautomaiseerd debiteurenbeheer bij Electrolux Professional

“Het grootste voordeel is natuurlijk het geautomatiseerde debiteurenbeheer. Dit geeft ons de kans om echt te focussen op de gevallen die aandacht nodig hebben”

Slim debiteurenbeheer

Electrolux Professional is wereldwijd leider als fabrikant en distributeur van professionele wasserij- en keukenapparatuur. ‘s Werelds nr. 1 inzake productinnovatie en betrouwbaarheid met een unieke ondersteuning en service.

Electrolux Professional heeft, door de snelle groei die ze meemaken en nog verwachten, gekozen voor effectiever en efficiënter debiteurenbeheer. ”Voorheen werd één keer per week een uitdraai gemaakt van alle openstaande posten op factuurniveau, waarna er gekeken werd welke debiteuren wel of geen herinnering hoorden te krijgen. Deze werden vervolgens allemaal per post verstuurd,” vertelt Martijn van Heumen.

“Hoewel dit proces in principe prima werkte, was het met het oog op de snelle groei die Electrolux Professional de komende jaren verwacht door te maken niet haalbaar om dit nog jaren op deze manier te blijven doen. Hoe meer tijd er namelijk zit in uitzoeken en versturen, hoe minder zicht je hebt op het “grote plaatje”. Verder vindt hij dat er nu echt aandacht gegeven wordt aan het juiste: “je wil je eigenlijk voornamelijk focussen op de gevallen die écht aandacht nodig hebben. Denk hierbij aan de debiteuren die behoefte hebben aan een betalingsregeling, of wat opheldering nodig hebben”, concludeert Martijn.

Tegenwoordig gaat 95% via e-mail bij Electrolux Professional. Ook heeft Electrolux Professional gekozen om alles te automatiseren: “het hele factuurtraject, van factuur verzending tot herinneringen tot incasso, wat wordt verzorgd door de software van Notify. Het fijne hierbij is dat je – ondanks dat het proces geautomatiseerd is – nog ontzettend veel controle hebt over elke stap. Daarnaast is Notify een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk programma dat makkelijk uit te leggen is aan je collega’s”, aldus Martijn.

Voordelen en resultaten

Over de voordelen en resultaten kan Martijn kort zijn: “sinds we live zijn gegaan met Notify debiteurenbeheer zijn er al duizenden herinneringen verstuurd, waarvan ruim 80% vervolgens is betaald door de klant. Ook heeft het in gebruik nemen van Notify ertoe geleid dat we intern het een en ander konden fine-tunen, omdat Notify veel van ons werk uit handen neemt”.

“Het grootste voordeel is natuurlijk het geautomatiseerde debiteurenbeheer. Dit geeft ons de kans om echt te focussen op de gevallen die aandacht nodig hebben”.

Waarom Notify?

Honderden teams gebruiken Notify om creditmanagement makkelijk te maken en daarbij de allerbeste klantervaring te bieden.

Jong doelgericht team
De drive om het beste te leveren
We doen het samen
Non-stop innovatie
We love our customers
Samen het verschil maken
Alles voor een lach

We’re ready to rock